ნაწილი I. ზოგადი დებულებები
მუხლი 1. საიდუმლო სამსახურის ცნება და მისი ფუნქციონირება.
შეერთებული შტატების საიდუმლო სამსახური (USSS) არის სან ანდრეასის შტატის შიდა უსაფრთხოების დეპარტამენტის ფედერალური დაქვემდებარებული სააგენტო, რომელიც პასუხისმგებელია გუბერნატორისა და სხვა მაღალი თანამდებობის პირების დაცვაზე, ასევე ეროვნული ფინანსური სისტემის დაცვაზე.მუხლი 1. საიდუმლო სამსახურის ცნება და მისი ფუნქციონირება.
საიდუმლო სამსახურის საქმიანობას ხელმძღვანელობს საიდუმლო სამსახურის დირექტორი ეროვნული უსაფრთხოების დეპარტამენტის უფროსის ზედამხედველობით.
საიდუმლო სამსახურის საქმიანობაზე ზედამხედველობას ახორციელებენ შიდა უსაფრთხოების დეპარტამენტის უფროსი, მისი მოადგილე და USSS-ის დირექტორი.
გენერალური პროკურორი აკონტროლებს საიდუმლო სამსახურის მიერ სან ანდრეასის შტატის კანონების აღსრულებას.
მუხლი 2. საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველი.
საიდუმლო სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველია სან ანდრეასის შტატის კონსტიტუცია, ეს კანონი და სან ანდრეასის შტატის სხვა მარეგულირებელი სამართლებრივი აქტები.
მუხლი 3. მოქალაქეთა უფლებებისა და თავისუფლებების პატივისცემა სახელმწიფო საიდუმლო სამსახურის მიერ თავისი საქმიანობის განხორციელებისას უზრუნველყოფს ადამიანისა და მოქალაქის უფლებებისა და თავისუფლებების პატივისცემას. დაუშვებელია ადამიანისა და მოქალაქის უფლებებისა და თავისუფლებების შეზღუდვა, გარდა ამ კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა.
პირს, რომელიც თვლის, რომ საიდუმლო სამსახურმა ან მისმა თანამდებობის პირებმა დაარღვიეს მისი უფლებები და თავისუფლებები, უფლება აქვს გაასაჩივროს მისი ქმედებები პროკურატურაში ან სასამართლოში და თუნდაც პირდაპირ მიმართოს მთავრობას. მოქალაქეებს უფლება აქვთ მოითხოვონ ზიანის ანაზღაურება, ასევე საიდუმლო სამსახურის წარმომადგენლებისგან ახსნა-განმარტებები, თუ ეს გამოწვეულია მათი სამოქალაქო თავისუფლებების შეზღუდვით, რაც არ იყო გათვალისწინებული ამ კანონით.
მუხლი 4. საიდუმლო სამსახურის შესახებ ინფორმაციის დაცვა საიდუმლო სამსახურის დოკუმენტებისა და პერსონალის შესახებ ინფორმაცია და პირები, რომლებიც მათ დახმარებას უწევენ კონფიდენციალურ საფუძველზე, შეიძლება გადაეცეს სხვა სახელმწიფო უწყებებს ან მოქალაქეებს მხოლოდ გუბერნატორის, ვიცე-გუბერნატორის, გენერალური პროკურორის ან ეროვნული უსაფრთხოების დეპარტამენტის უფროსის გადაწყვეტილებით.
თავი II. საიდუმლო სამსახურის მისიები
მუხლი 5. დამცავი მისია სახელმწიფო დაცვის ობიექტების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად და დაცული ობიექტების დაცვის ღონისძიებები, რომლებიც ხორციელდება სან ანდრეასის შტატში სახელმწიფო ხელისუფლების უსაფრთხო და შეუფერხებელი განხორციელების მიზნით, განხორციელებული უსაფრთხოების, ჩხრეკისა და საგამოძიებო ღონისძიებების ერთობლიობის საფუძველზე. უმაღლესი სამთავრობო მოხელეების დაცვის გარდა, საიდუმლო სამსახურს აქვს კანონიერი უფლება დაიცვას ეროვნული ფინანსური სისტემა და დამოუკიდებლად გამოიძიოს თავდასხმები სახელმწიფოს მიერ დაცულ ობიექტებზე.
დამცავი მისიის ობიექტებს მიეკუთვნება სამთავრობო შენობები, ასევე სამთავრობო მოხელეები: გუბერნატორი, ვიცე-გუბერნატორი, ფედერალური დეპარტამენტების ხელმძღვანელები და მათი მოადგილეები, რაიონის მერები, მოსამართლეები და სხვა სახელმწიფო მოხელეები ეროვნული უსაფრთხოების დეპარტამენტის უფროსის სახელით. ზოგიერთ შემთხვევაში, სახელმწიფო დაცვის ობიექტები არის ადგილები, სადაც იმართება უმაღლესი თანამდებობის პირების ან ხელისუფლების მიერ ორგანიზებული ღონისძიებები.
თანამდებობის პირებს უფლებამოსილების მთელი ვადის განმავლობაში არ შეუძლიათ უარი თქვან სახელმწიფო დაცვაზე. (ასევე, სრულად დაიცვან აგენტების მოთხოვნები საგანგებო სიტუაციებში უარყოფითი შედეგების თავიდან ასაცილებლად.)
მუხლი 5.2. დამცავი მისიის განხორციელების ღონისძიებები 5.2.1. ობიექტის პირადი დაცვით უზრუნველყოფა სახელმწიფო ხელისუფლების საჭიროებებისთვის, ინფორმაცია მის უსაფრთხოებაზე საფრთხის შესახებ, სატრანსპორტო მომსახურება, საყოფაცხოვრებო მომსახურება და მარაგი, უსაფრთხო საკვები, აგრეთვე მისი სანიტარული და ეპიდემიოლოგიური კეთილდღეობის უზრუნველყოფა;
5.2.2. სახელმწიფოს მიერ დაცულ ობიექტებსა და დაცულ დაწესებულებებზე კრიმინალური და სხვა უკანონო ხელყოფის პრევენცია, გამოვლენა და შეწყვეტა;
5.2.3. საზოგადოებრივი წესრიგის დაცვის, ასევე უსაფრთხოების ობიექტების მარშრუტებზე ღონისძიებების გატარება;
5.2.4. საგამოძიებო და სხვა ღონისძიებები სახელმწიფოსგან საიდუმლო ინფორმაციის გაჟონვის იდენტიფიცირებისთვის, ასევე თვით მთავრობის შიგნით უკანონო და დივერსიული ქმედებების შესაჩერებლად.
მუხლი 5.3. დამცავი მისიის ძირითადი ამოცანები
5.3.1. დაცული ობიექტების უსაფრთხოების საფრთხის პროგნოზირება და იდენტიფიცირება, საგამოძიებო ღონისძიებების კომპლექსის განხორციელება ამ საფრთხის თავიდან ასაცილებლად ყველა სახის საფრთხის აღმოჩენის მეთოდის გამოყენებით;
სახელმწიფოს მიერ დაცული ობიექტების უსაფრთხოების უზრუნველყოფა;
5.3.2. ტერორიზმის წინააღმდეგ ბრძოლაში მონაწილეობა;
5.3.3. დაცულ ტერიტორიებზე სამართალდარღვევისა და დანაშაულის შეჩერება;
5.3.4. სახელმწიფო დაცული ობიექტების და მათი ოჯახის წევრების პერსონალური მონაცემების დაცვის უზრუნველყოფა;
5.3.5. სახელმწიფო წესრიგისა და უსაფრთხოების უზრუნველყოფა ხელისუფლების შიგნით 5.3.6. საიდუმლო სამთავრობო დავალებების შესრულება, როდესაც სხვა უწყებებს არ ენდობა. განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც ასეთი სამთავრობო უწყების ან მთლიანად სააგენტოს თანამშრომლებმა დაკარგეს მთავრობის ნდობა.
მუხლი 6. საიდუმლო სამსახურის საგამოძიებო და უსაფრთხოების მისია.
მისიის მიზნებია: დაპირისპირება: ყალბი ფულის, ფასიანი ქაღალდების (ობლიგაციები, კუპიურები, ჩეკები და ა.შ.) წარმოება, გავრცელება და გამოყენება;
ფინანსური დანაშაული ტელეკომუნიკაციების, მათ შორის კომპიუტერების გამოყენებით;
ფინანსური ღირებულების მქონე პირადი დოკუმენტების გაყალბება;
უკანონოდ მოპოვებული ფულის გათეთრება;
სხვადასხვა სახის ფინანსური თაღლითობა.
ეროვნული ფინანსური სისტემის საქმიანობაში ჩარევის მცდელობა.
მუხლი 6.1 ზომები საიდუმლო სამსახურის საგამოძიებო და უსაფრთხოების მისიასთან დაკავშირებით.
სახელმწიფო ხაზინის დაცვის ორგანიზაცია;
ფინანსური სისტემის საფრთხის შემცველი ქმედებების გამოძიების ორგანიზება;
ფინანსური თაღლითობის მონაწილეთა დაკავება;
უკანონოდ მოპოვებული ფინანსური რესურსების ამოღება;
თავი III. საიდუმლო სამსახურის უფლებამოსილებები
მუხლი 7 საიდუმლო სამსახურის მოვალეობები: გამოავლინოს, აღკვეთოს და შეაჩეროს დაცული ობიექტის მიმართ კრიმინალური და სხვა უკანონო ხელყოფა;
საჭიროების შემთხვევაში უზრუნველყოს სახელმწიფო დაცვის ობიექტების გადამზიდი სატრანსპორტო საშუალებების ბადრაგი;მუხლი 7 საიდუმლო სამსახურის მოვალეობები: გამოავლინოს, აღკვეთოს და შეაჩეროს დაცული ობიექტის მიმართ კრიმინალური და სხვა უკანონო ხელყოფა;
საზოგადოებრივი წესრიგის დაცვა;
განახორციელოს დიაგნოსტიკა, ევაკუაცია და მატერიალური ობიექტების განადგურება, რომლებიც ეჭვმიტანილია ფეთქებადი და დივერსიული და ტერორისტული საშუალებების ან მოწყობილობების შესახებ ინფორმაციის უნებართვო წვდომისათვის;
გამოიძიოს და შეაჩეროს იმ პირთა საქმიანობა, რომლებიც ძირს უთხრის სამთავრობო სისტემას, ასევე საიდუმლო ინფორმაციის გაჟონვის მცდელობებს;
გამოცხადდეს ძებნილი პირი, ჩაატაროს დამოუკიდებელი საგამოძიებო მოქმედებები და დააკავოს ეკონომიკური დანაშაულისთვის და ფედერალური დანაშაულისთვის, რომელიც დაკავშირებულია დაცული ობიექტის უკანონო ხელყოფასთან.
უზრუნველყავით საკუთარი უსაფრთხოება;
ინფორმაციის შეგროვებისა და ანალიზის მიზნით სპეციალურ სამსახურებთან და სამართალდამცავ უწყებებთან საგარეო ურთიერთობების გატარება;
უზრუნველყოს სან ანდრეასის სახელმწიფო კონგრესის სასამართლო განხილვებისა და შეხვედრების წესრიგი და უსაფრთხოება;
უზრუნველყოს სან ანდრეასის შტატის პირველი პირების ქონების უსაფრთხოება.
განახორციელეთ პატრული უსაფრთხოების ობიექტების მარშრუტებზე, ასევე გააჩერეთ ნებისმიერი მანქანა საბუთების შესამოწმებლად.
მუხლი 8 საიდუმლო სამსახურის უფლებები: უსაფრთხოების, საგამოძიებო და სამძებრო ღონისძიებების ორგანიზებისთვის უსაფრთხოების ყველა ძალისა და საშუალებების ჩართვა.
შეამოწმეთ პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტები, აგრეთვე სატრანსპორტო საშუალებებისა და ტვირთის დოკუმენტები, რომლებიც გადაზიდულია ობიექტების უსაფრთხოების ზონაში;
დაცულ ობიექტებში გადატანა და ტრანსპორტირება აკრძალული ნივთების ჩამონათვალის განსაზღვრა;
დაცულ ობიექტებზე შეზღუდული წვდომის მქონე პირთა სიის განსაზღვრა;
ფაქტებისა და მოვლენების დოკუმენტირება, ფოტოგრაფია, ჩანაწერი და ვიდეოჩანაწერი;
დანაშაულის ჩადენაში ეჭვმიტანილი პირების დაკავება და ტრანსპორტირება პოლიციისა და შერიფის ოფისებში ან სხვა სამსახურებრივ შენობებში;
უფასოდ ისარგებლეთ აეროპორტებით, აეროდრომებით, ვერტმფრენებით, სადესანტო ადგილებით, საზღვაო და მდინარის პორტებით, განურჩევლად მათი საკუთრების ფორმისა, ასევე მიიღეთ უფასო ფრენისა და ნავიგაციის მხარდაჭერა (სამხედრო ბაზის აეროპორტის გამოყენება ხდება მხოლოდ ეროვნული უშიშროების დეპარტამენტის უფროსის ან მისი მოადგილის თანხმობით);
მოქალაქეების კუთვნილ საცხოვრებელ და სხვა შენობებში, მათ კუთვნილ მიწის ნაკვეთებში, ორგანიზაციების ტერიტორიაზე და შენობებში შეუფერხებელი შესვლა დანაშაულის შეწყვეტისთანავე. საიდუმლო სამსახური ვალდებულია 24 საათის განმავლობაში შეატყობინოს გენერალურ პროკურატურას საცხოვრებელ და სხვა შენობაში მცხოვრები მოქალაქეების ნების საწინააღმდეგოდ შესვლის ყველა შემთხვევა;
საჭიროების შემთხვევაში, მიიღოს ზომები სახელმწიფოს მიერ დაცული ობიექტების გადასვლის (გადაადგილების) მარშრუტებზე ტრანსპორტის და ფეხით მოსიარულეთა გადაადგილების დროებით შეზღუდვის ან აკრძალვის მიზნით.
მიიღეთ საჭირო ინფორმაცია სახელმწიფო უწყებებიდან უფასოდ (გამონაკლისი - FIB. ინფორმაციის მიწოდება შესაძლებელია მხოლოდ გუბერნატორის, გენერალური პროკურორის თანხმობით).
სახელმწიფო უშიშროების თანამშრომლებს იარაღისა და სპეციალური აღჭურვილობის შენახვა და ტარება.
გაიარეთ LSPD ITT დაუბრკოლებლად დაკავებისას პირადობის მოწმობის/ბეჯის წარდგენისას.
საბუთების წარმოება სს-ის ფინანსური მუხლების დარღვევის ფაქტზე.
კრიმინალური ქმედებებისა და ტერორისტული ქმედებების პრევენციის ფარგლებში, USSS-ის ოფიცრებს შეუძლიათ პატრულირება შტატის ტერიტორიაზე, მიიღონ უსაფრთხო მარშრუტი და შესაძლო გაქცევის გეგმები, რათა დაიცვან SA შტატის პირველი პირები მათ წინააღმდეგ ჩადენილი დანაშაულებისგან.
SA შტატის პატრულირებისთვის USSS-ის აგენტებს უფლება აქვთ ჩართონ ნებისმიერი სამთავრობო უწყება.
განლაგებულია „დახურული და დაცული ტერიტორიების შესახებ“ კანონით რეგულირებულ ნებისმიერ დახურულ ტერიტორიაზე სახელმწიფოს პირველი პირების დაცვით.
საპატრულო და სადაზვერვო საქმიანობა პირველადი პირების გადასაყვანად უსაფრთხო მარშრუტების შემუშავებისთვის, ასევე სამართალდარღვევების თავიდან აცილებისა და აღმოფხვრის მიზნით.
მუხლი 8.1. მოქმედების უფლება ზემოაღნიშნული სახელმწიფო უსაფრთხოების ამოცანების ფარგლებში, საიდუმლო სამსახურს უფლება აქვს მოძებნოს ეჭვმიტანილები, დააკავოს ისინი, დააკავოს ისინი და განახორციელოს სხვა საგამოძიებო მოქმედებები სან ანდრეასის სახელმწიფო საიდუმლო სამსახურის მიერ დაცულ პირებთან და ობიექტებთან დაკავშირებით მისი წარმოშობის მუქარის ან ეჭვის შემთხვევაში.
მუხლი 9. ფიზიკური ძალის გამოყენება საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლებს უფლება აქვთ გამოიყენონ ფიზიკური ძალა, მათ შორის ხელჩართული ბრძოლის ტექნიკა, რათა შეაჩერონ დანაშაულები და სხვა დანაშაულები, დააკავონ ისინი, ვინც ჩაიდინეს ისინი და დაძლიონ წინააღმდეგობა თანამშრომლების კანონიერი მოთხოვნების მიმართ, თუ არაძალადობრივი მეთოდები არ უზრუნველყოფს მათი სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებას.
მუხლი 10. სპეციალური საშუალებების გამოყენება სპეციალური იარაღები გამოიყენება: საიდუმლო სამსახურის პერსონალზე და დაცულ ობიექტზე თავდასხმის ან თავდასხმის საფრთხის მოსაგერიებლად.
დამნაშავეების და იმ პირების დაკავება, რომელთა შესახებაც არსებობს საკმარისი საფუძველი იმის დასაჯერებლად, რომ ისინი აპირებენ შეიარაღებული წინააღმდეგობის გაწევას ან საიდუმლო სამსახურის ოფიცრებს სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებაში ხელის შეშლას და პოლიციის განყოფილებაში გადაყვანას;
მასობრივი არეულობის და ჯგუფური ქმედებების შეწყვეტა, რომელიც არღვევს სახელმწიფოს მიერ დაცული ობიექტების საქმიანობას;
მუხლი 11. იარაღის გამოყენება 11.1 საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლებს უფლება აქვთ გამოიყენონ იარაღი იმ მიზნით: მოიგერიონ თავდასხმა ან თავდასხმის საფრთხე საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლებზე, თუ მათ სიცოცხლეს ან ჯანმრთელობას საფრთხე ემუქრება, აგრეთვე შეაჩერონ იარაღის, სატრანსპორტო საშუალებების და საკომუნიკაციო აღჭურვილობის ჩამორთმევის მცდელობა;
დაცულ ობიექტებსა და სატრანსპორტო საშუალებებზე თავდასხმის ან თავდასხმის საფრთხის მოგერიება, აგრეთვე მათი დაჭერის შემთხვევაში გათავისუფლება;
მძევლების გათავისუფლება, ტერორისტული და სხვა დანაშაულებრივი ქმედებების შეწყვეტა;
პირის დაკავება, რომელიც უწევს შეიარაღებულ წინააღმდეგობას ან უარს ამბობს იარაღის ჩაბარების კანონიერ მოთხოვნაზე, თუ შეუძლებელია წინააღმდეგობის ჩახშობა, პირის დაკავება ან იარაღის წართმევა სხვა საშუალებებით და საშუალებებით;
მოქალაქეების დაცვა თავდასხმისგან, რომელიც საფრთხეს უქმნის მათ სიცოცხლეს ან ჯანმრთელობას, თუ შეუძლებელია მათი დაცვა სხვა საშუალებებით და საშუალებებით.
სატრანსპორტო საშუალების შეჩერების აუცილებლობა მისი დაზიანებით, თუ მძღოლი საფრთხეს უქმნის სხვათა სიცოცხლეს.
11.2 საიდუმლო სამსახურის ოფიცრებს უფლება აქვთ ცეცხლი გაუხსნან სამთავრობო უწყების თანამშრომლის მოსაკლავად, თუ ის საფრთხეს უქმნის დაცულ პირს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც დაცული პირი უნდა იყოს დაკავებული კანონის შესაბამისად.
თუ სახელმწიფო სტრუქტურის თანამშრომელმა უნდა დააკავოს დაცული პირი, მაშინ ამ შემთხვევაში მან წინასწარ უნდა აცნობოს საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლებს და ასევე ჰქონდეს სასამართლო გადაწყვეტილება დაცულ პირს იმუნიტეტის მოხსნის შესახებ.
მუხლი 12. საიდუმლო სამსახურის ურთიერთქმედება სხვა სამართალდამცავ ორგანოებთან.
12.1 საიდუმლო სამსახური მუშაობს ფედერალურ დანაშაულებებთან, რომლებიც დაკავშირებულია: თავდასხმა უმაღლესი თანამდებობის პირების სიცოცხლეზე, საფრთხე სამთავრობო ინსტიტუტებისთვის, ეროვნული ფინანსური სისტემისთვის და მთლიანად მთავრობისთვის;
სახელმწიფო საიდუმლოებისა და საიდუმლო ინფორმაციის გამჟღავნებასთან ერთად;
ეკონომიკური დანაშაულებით, რომლებიც საფრთხეს უქმნის ეროვნულ ფინანსურ სისტემას;
ტერორისტული ქმედებებით.
საქმეები, რომლებიც ეხება დარჩენილ ფედერალურ დანაშაულებს, უნდა გადაეცეს FIB-ს.
შენიშვნა: საქმეები, რომლებიც დაკავშირებულია მაღალი თანამდებობის პირების სიცოცხლეზე ან სამთავრობო დაწესებულებებზე თავდასხმებთან დაკავშირებით, ასევე შეიძლება გადაეცეს FIB-ს, როგორც ამას განსაზღვრავს შიდა უსაფრთხოების დეპარტამენტის დირექტორი.
12.2 საიდუმლო სამსახური ოლქის დონის დაპატიმრებებს გადასცემს ადგილობრივ, ქვეყნის დონის სამართალდამცავ თანამშრომლებს (LSPD).
12.3. საიდუმლო სამსახურს შეუძლია ჩაატაროს გამოძიება (არა მიზეზის გარეშე, მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ არსებობს დადასტურებული და დოკუმენტირებული ეჭვი) და დააკავოს FIB თანამშრომელი სასამართლოს ბრძანებით ან გენერალური პროკურორის ბრძანებით, თუ ასეთმა თანამშრომელმა ჩაიდინა რაიმე ფედერალური დანაშაული. ამავდროულად, FIB ოფიცერს უფლება აქვს დააკავოს და დააკავოს საიდუმლო სამსახურის ოფიცერი, სასამართლოს ბრძანების ან გენერალური პროკურორის ორდერის საფუძველზე, თუ ასეთმა ოფიცერმა ჩაიდინა ფედერალური დანაშაული.
საიდუმლო სამსახურის აგენტს არ სჭირდება სასამართლოს ბრძანება, რომ დააკავოს, როდესაც FIB-ის აგენტი საფრთხეს უქმნის საზოგადოებას და დაცულ დაწესებულებას, ან როდესაც FIB-ის აგენტმა მიაყენა სერიოზული სხეულის დაზიანება სან ანდრეასის შტატის კანონების დარღვევით.
12.4. როდესაც საიდუმლო სამსახურის აგენტი ასრულებს თავის სამსახურეობრივ მოვალეობას, მას არ ექვემდებარება გამოძახება, დაკავება, პირადი ჩხრეკა, მისი ნივთების ჩხრეკა ან მისი პირადი ტრანსპორტის ჩხრეკა, რომელსაც იყენებს საიდუმლო სამსახურის ხელმძღვანელობა ან გენერალური პროკურორის/სასამართლოს ორდერი. გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც მათი ნარკომანიის, ფსიქიკური ან სხვა მდგომარეობის გამო თანამშრომლის უკანონო ქმედებები უშუალო საფრთხეს უქმნის სხვათა სიცოცხლეს.
გამონაკლისი: USSS-ის თანამშრომლის პირადი და მეორადი ტრანსპორტის ჩხრეკა სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას SANG, FIB საგუშაგოების გავლისას ნებადართულია იმ შემთხვევებში, როდესაც ისინი არ არიან პირველი პირების თანხლებით 12.5. თუ საფრთხე ემუქრება სახელმწიფო მოხელეს, ეროვნულ ფინანსურ სისტემას ან საიდუმლო სამსახურის სხვა აქტივებს და არსებობს უზენაესი სასამართლოს ბრძანება ან გენერალური პროკურორის ბრძანება, საიდუმლო სამსახურის ოფიცრებს შეუძლიათ ჩაატარონ ძებნა FIB-ში საფრთხის იდენტიფიცირებისთვის.
12.6. საიდუმლო სამსახური, FIB და ადგილობრივი სამართალდამცავი ორგანოები (LSPD) შეიძლება ითანამშრომლონ ერთობლივი საგამოძიებო მოქმედებების ჩასატარებლად.
საიდუმლო სამსახურმა მაქსიმალური დახმარება უნდა გაუწიოს სხვა უწყებებს და ეროვნულ გვარდიას, გარდა პერსონალური და სხვა მონაცემების გაცემასთან დაკავშირებული ინფორმაციის გადაცემის შემთხვევებისა, რამაც შეიძლება საფრთხე შეუქმნას პირველი პირების უსაფრთხოებას. სან ანდრეასის შტატში საიდუმლო სამსახურს აქვს ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის უმაღლესი დონე, მაგრამ აქვს უფლება გამოიყენოს ინფორმაცია უსაფრთხოების ობიექტებთან და ეროვნული ფინანსური სისტემის დაცვასთან.
12.7. საიდუმლო სამსახურს აქვს უფლება მოითხოვოს სხვა სახელმწიფოები. აყალიბებს ნებისმიერ ინფორმაციას, რომელიც დაკავშირებულია პირველი პირების უსაფრთხოებასთან და სან ანდრეასის შტატის მთავრობასთან. საიდუმლო სამსახურს ასევე აქვს უფლება არ გადასცეს სხვა შტატებს უმაღლესი თანამდებობის პირების ადგილსამყოფელთან დაკავშირებული ინფორმაცია. სტრუქტურებს, გარდა უზენაესი სასამართლოს, გენერალური პროკურორის გადაწყვეტილებისა.
12.8. ეროვნული უშიშროების დეპარტამენტის უფროსის ან მისი მოადგილის მიერ საომარი მდგომარეობის გამოცხადებისას საიდუმლო სამსახური თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში მოქმედებს რეგულარულ რეჟიმში.
12.9. ეროვნული უშიშროების დეპარტამენტის უფროსის ან მისი მოადგილის მიერ საგანგებო მდგომარეობის გამოცხადებისას საიდუმლო სამსახური თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში ნორმალურად მუშაობს.
12.10. იურიდიული წარმოების ფარგლებში საიდუმლო სამსახური უფლებამოსილია: უზრუნველყოს მოსამართლეთა და მათი თანაშემწეების უსაფრთხოება.
მოსამართლეთა და სასამართლო პროცესის მონაწილეებს შორის საქმეებში დოკუმენტაციის (ინფორმაციის) გადაცემა.
აუცილებლობის შემთხვევაში აცნობეთ სასამართლო პროცესის მონაწილეებს ცალკეული მონაწილეების სასამართლოში იძულებით მიტანის შესახებ.
აცნობოს ცალკეულ მოქალაქეებს და თანამდებობის პირებს სასამართლო გადაწყვეტილებებისა და მათი შესრულების ვალდებულების შესახებ.
მოსამართლის ნებართვით უზრუნველყოს სასამართლო სხდომის უსაფრთხოება, შეზღუდოს სასამართლო დარბაზში შესვლა.
ფედერალური დამნაშავეების მოსაძებნად.
მსჯავრდებულების გადაყვანა დაკავების ადგილებში და გადაცემა უფლებამოსილ პირებს.
განახორციელოს კონტროლი და ზედამხედველობა სასამართლოს გადაწყვეტილებების, გადაწყვეტილებებისა და სხვა მარეგულირებელი დოკუმენტების შესრულებაზე.
განახორციელოს სასამართლოს მიერ მინიჭებული სხვა უფლებამოსილებები.
12.11. სასამართლო პროცესებთან დაკავშირებული სამსახურებრივი მოვალეობების შესრულებისას საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლები თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში ექვემდებარებიან სახელმწიფო მოსამართლეებს და პასუხისმგებელნი არიან პირადად უმოქმედობისთვის.
თავი IV. საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლები
მუხლი 13. საიდუმლო სამსახურის დაკომპლექტება საიდუმლო სამსახურის რიგებში შედის: უმცროსი აგენტი აგენტი უფროსი აგენტი სპეც. აგენტი საიდუმლო სამსახურს აქვს სამი ცენტრალიზებული განყოფილება: ანტიკორუფციული დეპარტამენტი (ACD) ACD დეპარტამენტი - ასრულებს ფუნქციებს სასამართლოების საქმიანობის, სასამართლო აქტების აღსრულების, სხვა ორგანოებისა და თანამდებობის პირების აქტების, აგრეთვე სამართალდამცავი ფუნქციების და კონტროლისა და ზედამხედველობის ფუნქციების უზრუნველსაყოფად საქმიანობის დადგენილ სფეროში. დეპარტამენტი უფლებამოსილია განახორციელოს გამოძიება, აღსრულება, ფარული მუშაობა და სპეციალური საქმეები, რათა აღმოაჩინოს უკანონო ტრანზაქციები ეკონომიკურ და ფინანსურ საქმიანობასთან, ფედერალური დანაშაულებები შტატის მთავრობისა და მისი წევრების წინააღმდეგ, და აღკვეთოს და აღმოაჩინოს კორუფციული სქემები.აგენტების მომზადების დეპარტამენტი (ATD) ATD განყოფილება არის USSS საიდუმლო სამსახურის ტრენინგის და ზედამხედველობის დეპარტამენტი, რომელიც უფლებამოსილია ჩაატაროს USSS საიდუმლო სამსახურის პერსონალის სერთიფიკატები/გადამოწმებები, ჩაატაროს ღონისძიებები, რომლებიც მიზნად ისახავს USSS-ის აგენტების ცოდნის შემოწმებას, პერსონალისთვის ლექციების ჩატარებას და ტრენინგის ორგანიზებას და ჩატარებას.
სასწრაფო რეაგირების ჯგუფი (ERT) სასწრაფო დახმარების ჯგუფი (ERT) არის აშშ-ს საიდუმლო სამსახურის სპეციალიზებული ტაქტიკური განყოფილება, რომელიც უზრუნველყოფს ტაქტიკურ მხარდაჭერას სახელმწიფოს პირველი პირებისა და მათი ოჯახების დასაცავად, ასევე თან ახლავს მათ, პატრულირებს პირველი პირების საცხოვრებელ ადგილებსა და ადგილსამყოფელს და ეხმარება ორგანიზაციის ტერიტორიებზე წესრიგის დაცვაში. ამ დეპარტამენტის ამოცანები ასევე მოიცავს ავტოკოლონის ორგანიზებას, საგანგებო სიტუაციების დროს პირველი მოპასუხეების ევაკუაციას და საჭიროების შემთხვევაში სხვა სამთავრობო უწყებების დახმარებას. ERT მუშაობს როგორც კოლონებში, ასევე სტაციონარულ ობიექტებში. VIP-ზე თავდასხმის შემთხვევაში, ERT პასუხისმგებელია თავდამსხმელების ჩართვაზე და ყურადღების გადატანაზე, რითაც დრო აძლევს მაღალი თანამდებობის პირის ევაკუაციას უსაფრთხო ზონაში. ქვედანაყოფები შედიან ERT განყოფილებაში დეპარტამენტის უფროსის გამოცდის ჩაბარების შემდეგ და აქვთ USSS აგენტის წოდება და ზემოთ.
საიდუმლო სამსახურს შეუძლია შექმნას ტაქტიკური ჯგუფები თავისი ოპერაციების ეფექტურობის გაზრდის მიზნით.
საიდუმლო სამსახური ქირაობს სტაჟიორებს, რომლებიც გადიან საგანმანათლებლო, საბრძოლო და ტაქტიკურ მომზადებას. საიდუმლო სამსახურის მომავალი თანამშრომლებისთვის სხვა მოთხოვნები იგივეა: ისინი უნდა იყვნენ 21-დან 37 წლამდე აშშ-ს მოქალაქეები, რომლებსაც აქვთ კარგი ჯანმრთელობა და გავლილი აქვთ ფონური შემოწმება (პოლიგრაფიული ტესტის ჩათვლით, "სიტყუის დეტექტორი"). ამის შემდეგ, სტაჟიორებმა, ოფიცრის წოდების მინიჭების შემდეგ, უნდა დადონ ფიცი: "მე, <Name Last Name>, საზეიმოდ ვფიცავ, რომ დავიცავ შეერთებული შტატების კონსტიტუციას მისი ყველა მტრისგან, უცხოური თუ საშინაო მტრისგან, და ვიტან მას რწმენით და ერთგულებით.
საიდუმლო სამსახურს, ისევე როგორც ნებისმიერ სხვა სააგენტოს, უფლება აქვს შეადგინოს საკუთარი ქარტია თავისი საქმიანობის კოორდინაციის მიზნით. დებულების დარღვევა იწვევს დისციპლინურ სახდელებს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც დებულების დარღვევას მოჰყვა კანონის დანაშაული.
მუხლი 13.1. ERT აგენტები ERT აგენტების ვინაობა და დოკუმენტები კლასიფიცირებულია. ამ დეპარტამენტის აგენტების მონაცემების გასაიდუმლოება შესაძლებელია მხოლოდ USSS დირექტორის, შიდა უსაფრთხოების მდივნის ან მისი მოადგილის მიერ.
ამ დეპარტამენტის აგენტები ვალდებულნი არიან დამალონ თავიანთი ვინაობა უშუალო მოვალეობის შესრულებისას.
მუხლი 14. საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლები საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლები სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას არიან ხელისუფლების წარმომადგენლები და იმყოფებიან სახელმწიფოს დაცვის ქვეშ. საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლების კანონიერი მოთხოვნები სავალდებულოა მოქალაქეებისა და თანამდებობის პირების შესასრულებლად.
მუხლი 15. საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლების სამართლებრივი დაცვის გარანტიები სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას საიდუმლო სამსახურის თანამშრომელს არ შეიძლება დაექვემდებაროს დასჯა, დაკავება ან ადმინისტრაციული დაპატიმრება, აგრეთვე პირადი ჩხრეკა, მისი ნივთების ჩხრეკა ან მანქანების ჩხრეკა, რომელსაც იყენებს საიდუმლო სამსახურის ხელმძღვანელობის ან სასამართლოს გადაწყვეტილების გარეშე.
გარდა იმ შემთხვევებისა, როდესაც მათი ნარკომანიის, ფსიქიკური ან სხვა მდგომარეობის გამო, საიდუმლო სამსახურის ოფიცრის უკანონო ქმედებები უშუალო საფრთხეს უქმნის სხვათა სიცოცხლეს.
მუხლი 16. საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლების პასუხისმგებლობა საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლების მიერ სამსახურებრივი მოვალეობის შეუსრულებლობა ან არაჯეროვნად შესრულება, აგრეთვე სახელმწიფო უსაფრთხოების დაწესებულებებისა და სხვა მოქალაქეების შესახებ ინფორმაციის (პერსონალური მონაცემების) გავრცელება, რომელიც ცნობილი გახდა სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებასთან დაკავშირებით, იწვევს კანონით გათვალისწინებულ პასუხისმგებლობას.
მუხლი 17. საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლების უკანონო ქმედებების გასაჩივრება მოქალაქეებს და თანამდებობის პირებს უფლება აქვთ გაასაჩივრონ საიდუმლო სამსახურის თანამშრომლების ქმედებები ამ ორგანოების თანამდებობის პირებს, გენერალურ პროკურატურას ან სასამართლოში, თუ მიაჩნიათ, რომ ამ ქმედებებმა გამოიწვია მათი უფლებების შეზღუდვა, მორალური ზიანი ან ზიანი მიაყენა მათ.
მუხლი 18. მოქალაქეებთან მოპყრობა საიდუმლო სამსახურის თანამშრომელი არ უნდა ესაუბროს ადამიანებს სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას. ნებისმიერ სიტუაციაში, რომელიც დაკავშირებულია თავიანთი მოვალეობების შესრულებასთან, საიდუმლო სამსახურის თანამშრომელი უნდა იყოს ფრთხილი და ჩუმად იყოს. ნებადართულია მოქმედება გაფრთხილებისა და ყოველგვარი საუბრის გარეშე.
საიდუმლო სამსახურის თანამშრომელი არის სამართალდამცავი ოფიცერი და სახელმწიფო დაცვის უზრუნველყოფის მოვალეობის გარდა, ასრულებს სამართალდამცავების ფუნქციებსაც. ასეთ შემთხვევებში თანამშრომელი უნდა მოიქცეს ისე, როგორც უფლებამოსილების წარმომადგენელს.
საიდუმლო სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია დაიცვას ეთიკის კოდექსი.
ნაწილი V. საიდუმლო სამსახურის საქმიანობის კონტროლი და ზედამხედველობა
მუხლი 19. საიდუმლო სამსახურის საქმიანობაზე კონტროლს საიდუმლო სამსახურის საქმიანობაზე ახორციელებენ სან ანდრეასის შტატის შიდა უსაფრთხოების დეპარტამენტის უფროსი და მისი მოადგილეები და სასამართლოები სან ანდრეასის შტატის კონსტიტუციით განსაზღვრული უფლებამოსილების ფარგლებში.მუხლი 20. გენერალური პროკურორის ზედამხედველობა სან ანდრეასის შტატის გენერალური პროკურორი და მისი დაქვემდებარებული უწყება ზედამხედველობენ საიდუმლო სამსახურის მიერ სან ანდრეასის შტატის კანონების აღსრულებას. FIB-ს და USSS-ს შეუძლიათ განახორციელონ საიდუმლო სამსახურის ინსპექტირება მხოლოდ გენერალური პროკურორის ნებართვით.
ინფორმაცია იმ პირების შესახებ, რომლებიც საიდუმლო სამსახურს დახმარებას უწევენ კონფიდენციალურ საფუძველზე, მიეწოდება გენერალურ პროკურორს.
ინფორმაცია საიდუმლო სამსახურის საქმიანობის ორგანიზაციის, ტაქტიკის, მეთოდებისა და საშუალებების შესახებ არ ექვემდებარება საპროკურორო ზედამხედველობას.

