J
Jason Fisher
Guest
Розділ I. Загальні положення
Стаття 1. Загальні положення
1. Цей кодекс встановлює єдині правила дорожнього руху, що встановлюють порядок дорожнього руху.
2. У кодексі використовуються такі основні поняття та терміни:
1) "Шосе" (або "Автомагістраль") - дорога, що має для кожного напрямку руху проїжджі частини, відокремлені один від одного розділовою смугою (а за її відсутності - дорожньою огорожею), без перетинів в одному рівні з іншими дорогами, залізничними або трамвайними шляхами, пішохідними або велосипедними доріжками.
2) "Велосипед" - транспортний засіб, який має принаймні два колеса і наводиться в рух як правило м'язовою енергією осіб, що знаходяться на цьому транспортному засобі, за допомогою педалей.
3) "Велосипедист" - особа, яка управляє велосипедом.
4) "Водій" - особа, яка керує будь-яким транспортним засобом.
5) "Вимушена зупинка" - припинення руху транспортного засобу через його технічну несправність або небезпеку, що створюється вантажем, що перевозиться, станом водія (пасажира) або появою перешкоди на дорозі.
6) “Випередження” – рух транспортного засобу із швидкістю, що перевищує швидкість попутного транспортного засобу, що рухається поряд по суміжній смузі.
7) ”Власник транспортного засобу” – фізична або юридична особа, яка володіє майновими правами на транспортний засіб, що підтверджується відповідними документами.
8) ”Газон” – ділянка однорідної території із дерновим покривом, який штучно створюється шляхом посіву і вирощування дерноутворювальних трав (переважно багаторічних злаків) або одернування.
9) "Дорога" - облаштована або пристосована та використовувана для руху транспортних засобів смуга землі або поверхня штучної споруди. Дорога включає одну або кілька проїжджих частин, а також трамвайні шляхи, тротуари, узбіччя та розділові смуги за їх наявності.
10) "Дорожній рух" - сукупність суспільних відносин, що виникають у процесі переміщення людей і вантажів за допомогою транспортних засобів або без таких у межах доріг.
11) "Дорожньо-транспортна пригода" - подія, що виникла в процесі руху дорогою транспортного засобу та за його участю, за якої загинули або поранені люди, пошкоджені транспортні засоби, споруди, вантажі або завдано іншої матеріальної шкоди.
12) “Зупинка” – припинення руху транспортного засобу на час до 5 хвилин або більше, якщо це необхідно для посадки (висадки)
пасажирів чи завантаження (розвантаження) вантажу, виконання вимог цих Правил (надання переваги в русі, виконання вимог регулювальника, сигналів світлофора тощо).
13) “Колона транспортних засобів” – організована група з трьох і більше транспортних засобів, що разом рухаються в одному напрямку безпосередньо один за одним з постійно увімкненим ближнім світлом фар.
14) “Легковий автомобіль” – автомобіль з кількістю місць для сидіння не більше дев’яти, з місцем водія включно, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їх багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.
15) “Маневрування (маневр)” – початок руху, перестроювання транспортного засобу в русі з однієї смуги на іншу, поворот праворуч чи ліворуч, розворот, з’їзд з проїзної частини, рух заднім ходом.
16) ”Маршрутні транспортні засоби (транспортні засоби загального користування)” – автобуси, мікроавтобуси, тролейбуси, трамваї і таксі, що рухаються за встановленими маршрутами та мають визначені місця на дорозі для посадки (висадки) пасажирів.
17) “Міст” – споруда, призначена для руху через річку, яр та інші перешкоди, межами якої є початок і кінець пролітних споруд.
18) 11) "Мопед" - дво- або триколісний механічний транспортний засіб, що має двигун внутрішнього згоряння і здатний розвивати швидкість не більше 130 км/год. До мопедів прирівнюються квадроцикли, що мають аналогічні технічні характеристики.
19) "Мотоцикл" - двоколісний механічний транспортний засіб, максимальна конструктивна швидкість перевищує 130 км/год. До мотоциклів прирівнюються квадроцикли з мотоциклетною посадкою або кермом мотоциклетного типу.
20) "Механічне транспортний засіб" - транспортний засіб, що рухається двигуном. Термін поширюється також на будь-які трактори та самохідні машини. Термін не поширюється на велосипеди.
21) "Населений пункт" - територія із щільною житловою забудовою.
22) "Недостатня видимість" - видимість дороги менше 300 м в умовах туману, дощу, снігопаду тощо, а також у сутінки.
23) "Небезпека для руху" - ситуація, що виникла в процесі дорожнього руху, при якій продовження руху в тому ж напрямку і з тією самою швидкістю створює загрозу виникнення дорожньо-транспортної пригоди.
24)”Обгін” – випередження одного або кількох транспортних засобів, пов’язане з виїздом на смугу зустрічного руху.
25) "Обмежена видимість" - видимість водієм дороги у напрямку руху, обмежена рельєфом місцевості, геометричними параметрами дороги, рослинністю, будівлями, спорудами або іншими об'єктами, у тому числі транспортними засобами.
26) “Пасажир” – особа, яка користується транспортним засобом і перебуває в ньому, але не причетна до керування ним.
27) “Перевага” – право на першочерговий рух стосовно інших учасників дорожнього руху.
28) "Паркування (паркувальне місце)" - спеціально позначене та при необхідності облаштоване та обладнане місце, що є в тому числі частиною автомобільної дороги та (або) що примикає до проїзної частини та (або) тротуару, узбіччя, естакади або мосту або є частиною підестакадних або підмостових просторів, площ та інших об'єктів вулично-дорожньої мережі, будівель, будівель або споруд та призначене для організованої стоянки транспортних засобів.
29) "Перебудова" - виїзд із займаної смуги або займаного ряду із збереженням початкового напрямку руху.
30) ”Пішохід” – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу.
31) "Пішохідний перехід" - ділянка проїзної частини, трамвайних колій, позначена знаками та (або) розміткою та виділена для руху пішоходів через дорогу.
32) “Перешкода для руху” – нерухомий об’єкт у межах смуги руху транспортного засобу або об’єкт, що рухається попутно в межах цієї смуги (за винятком транспортного засобу, що рухається назустріч загальному потоку транспортних засобів) і змушує водія маневрувати або зменшувати швидкість аж до зупинки транспортного засобу.
33) “Перехрестя” – місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, межею якого є уявні лінії між початком заокруглень країв проїзної частини кожної з доріг. Не вважається перехрестям місце прилягання до дороги виїзду з прилеглої території.
34) "Прилегла територія" - територія, що безпосередньо прилягає до дороги, але не є нею, і не призначена для наскрізного руху транспортних засобів (двори, житлові масиви, автостоянки, АЗС, підприємства, зони навантаження/вивантаження тощо).
35) "Проїжджа частина" – елемент дороги, призначений для руху нерейкових транспортних засобів. Дорога може мати декілька проїзних частин, межами яких є розділювальні смуги.
36) "Поступитися дорогою (не створювати перешкод)" - вимога, що означає, що учасник дорожнього руху не повинен починати, відновлювати або продовжувати рух, здійснювати будь-який маневр, якщо це може змусити інших учасників руху, що мають щодо нього перевагу, змінити напрямок руху або швидкість.
37) “Розділювальна смуга” – виділений конструктивно або за допомогою суцільних ліній дорожньої розмітки 1.2 елемент автомобільної дороги, який розділяє суміжні проїзні частини. Розділювальна смуга не призначена для руху або стоянки транспортних засобів. За наявності на розділювальній смузі тротуару по ньому дозволяється рух пішоходів.
38) "Стоянка"– припинення руху транспортного засобу на час, більший ніж 5 хвилин, з причин, не пов’язаних із необхідністю виконання вимог цих Правил, посадкою (висадкою) пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу.
39) “Транспортний засіб” – пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів.
40) "Тротуар" – елемент дороги, призначений для руху пішоходів,який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном.
41) "Узбіччя" - елемент дороги, що примикає безпосередньо до проїзної частини, що відрізняється типом покриття або виділений за допомогою розмітки, що використовується для руху, зупинки та стоянки відповідно до Правил.
42) "Смуга руху" - будь-яка з поздовжніх смуг проїзної частини, позначена або не позначена розміткою і має ширину, достатню для руху автомобілів в один ряд.
43) "Учасник дорожнього руху" - особа, яка бере безпосередню участь у процесі руху як водій, пішохід, пасажир транспортного засобу.
3. Учасники дорожнього руху зобов'язані дотримуватися положень цього Кодексу, а також виконувати розпорядження правоохоронних органів, що діють у межах наданих їм прав.
4. На всіх дорогах штату Сан-Андреас встановлено правосторонній рух транспортних засобів.
Розділ II. Призначення покарання
Стаття 2. Призначення покарання.
1. Особі, визнаній винною у вчиненні правопорушення, призначається покарання в межах, передбачених відповідною статтею Особливої частини цього Кодексу, та з урахуванням положень Загальної частини цього Кодексу.
Стаття 3. Звільнення від відповідальності.
1. Правоохоронна діяльність у рамках поточного кодексу повинна мати запобіжний характер, а не каральний. Якщо порушення Дорожнього Кодексу незначне, а особа, яка вчинила порушення, співпрацює із співробітником правоохоронної служби, то такий працівник має право обмежитися усним зауваженням.
Стаття 4. Види покарань.
1. За порушення Дорожнього кодексу можуть бути застосовані такі дисциплінарні стягнення:
1) Штрафна санкція у вигляді грошового стягнення на користь держави.
2) Вилучення прав на управління наземними,водними та повітряними видами транспорту.
Стаття 5. Відповідальність за сукупність порушень.
1. При вчиненні особою кількох порушень Дорожнього кодексу покарання призначається за кожне вчинене правопорушення.
Стаття 6. Сума штрафу.
1. Гранична сума штрафу за сукупність порушень Дорожнього кодексу не має перевищувати 5.000$.
2. Сума штрафу залежить від ступеня тяжкості вчиненого правопорушення.
Стаття 7. Підвідомчість.
1. Притягнення до адміністративної відповідальності за порушення цього Кодексу здійснюється співробітниками, LSSD, прокуратурою та судом.
Стаття 8. Ухилення від перевірки.
1. Водій повинен пред'явити та передати на першу ж законну вимогу співробітника правоохоронних органів свою ліцензію на керування транспортним засобом (далі ТЗ) з відповідною категорією. У разі відмови, ухилення або уникнення перевірки, а також відмовою у наданні документів, особа притягується до кримінальної відповідальності за статтею 17.6 Кримінального кодексу штату Сан-Андреас.
Стаття 9. Ухилення від відповідальності.
1. У разі відмови від сплати штрафу, особа притягується до кримінальної відповідальності за статтею 17.7 Кримінального кодексу штату Сан-Андреас.
Стаття 10. Позбавлення права керування транспортним засобом.
1. У разі порушення водієм транспортного засобу 3-х і більше статей цього кодексу, співробітник, уповноважений притягнути до відповідальності за порушення цього кодексу, та має право вилучити ліцензію на керування автомобілем.
Розділ III. Обов'язки водія
Стаття 11. Управління транспортним засобом без державних реєстраційних знаків.
1. Управління транспортним засобом без державних реєстраційних знаків тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 2000$.
Стаття 12. Водій зобов'язаний зупинитись на законну вимогу співробітника правоохоронних органів.
У випадку відмови та продовження руху, водій несе відповідальність згідно розділу ХVII, ст17.6 Кримінального кодексу штату Сан-Андреас.
Стаття 13. Експлуатація мотоцикла.
1. Експлуатація мотоцикла без шолома тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1000$.
Стаття 14. Дорожньо-транспортна пригода.
1. При дорожньо-транспортній пригоді, водій зобов'язаний:
1) негайно зупинити (не рушити з місця) транспортний засіб, включити аварійну сигналізацію;
2) при дорожньо-транспортній пригоді в якій загинули або поранені люди, водій зобов'язаний надати першу допомогу та викликати швидку допомогу і співробітників правоохоронних органів;
3) звільнити проїжджу частину, якщо рух інших транспортних засобів неможливий, попередньо зафіксувавши, у тому числі засобами фотозйомки або відеозапису, положення транспортних засобів по відношенню один до одного та об'єктів дорожньої інфраструктури.
2. Порушення цієї статті тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1000$.
Стаття 15. Вирішення дорожніх суперечок.
1. Якщо внаслідок дорожньо-транспортної пригоди завдано шкоди лише майну, водії за взаємним бажанням можуть звільнити проїжджу частину зафіксувавши засобами фотозйомки становище транспортних засобів стосовно один одного. Виплата компенсації за заподіяну шкоду покладається на винуватця аварії.
2. Водії за взаємною згодою, можуть домовитися про те, хто винуватець аварії та про кількість виплати за заподіяну шкоду винуватцем аварії.
3. Якщо водії не домовилися про те, хто винуватець аварії, то учасники аварії повинні викликати на місце уповноважені правоохоронні органи, або приїхати до місцевого департаменту правоохоронної служби, попередньо зафіксувавши засобами фотозйомки розташування автомобілів один до одного під час аварії.
Стаття 16. Управління ТЗ у стані алкогольного сп'яніння.
1. Управління транспортним засобом у стані алкогольного сп'яніння тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1000$ та вилучення ліцензії на водіння.
Стаття 17. Управління ТЗ у стані наркотичного сп'яніння.
1. Управління транспортним засобом у стані наркотичного сп'яніння тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 2000$ та вилучення ліцензії на водіння.
Стаття 18. Управління транспортним засобом водієм, який не має права керування.
1. Управління транспортним засобом водієм, що не має права керування транспортним засобом (за винятком навчальної їзди, їзди на скутері/мопеді) тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 800$.
Стаття 19. Передача керування транспортним засобом особам, які не мають права керування транспортним засобом.
1. Передача керування транспортним засобом особам, які не мають права на керування автомобілем (особи без ліцензії, під алкогольним або наркотичним сп'янінням) тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1500$ для власника транспортного засобу.
Стаття 20. Колони та кортежі.
1. Перетин або зайняття місця в організованих колонах або кортежах тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі до 1000$.
Стаття 21. Використання телефону під час водіння.
1. Користування телефоном під час керування транспортним засобом тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1500$.
Стаття 22. Небезпечне водіння.
1. Вчинення водієм дій, що сприяють створенню небезпеки для руху, що виражається в:
1) Невиконання вимоги поступитися дорогою під час перебудови (підрізання).
2) Недотримання безпечної дистанції.
3) Різкому гальмуванні, якщо таке гальмування не потрібне для запобігання аварії.
4) Перешкоджання обгону.
5) Пошкодженні дорожніх знаків.
6) Дрифті.
7) Обгін автомобілів у місті на високій швидкості.
У разі доведення факту порушення цих пунктів водій несе відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1000$.
Розділ IV. Спеціальні сигнали
Стаття 23. Спец. транспорт із маячком синього, білого чи червоного кольору.
1. Водії транспортного засобу з маячком синього, білого або червоного кольору можуть відступати від вимог дорожньої розмітки та знаків виключно у випадках виконання службових обов'язків, якщо зволікання створює безпосередню загрозу життю та здоров'ю громадян або може призвести до вчинення правопорушення, за умови забезпечення безпеки руху та нанесення мінімального шкоди оточенню.
Стаття 24. Спец. транспорт із маячком синього, білого або червоного кольору та спеціальним звуковим сигналом.
1. Водії транспортного засобу з маячком синього, білого або червоного кольору та спеціальним звуковим сигналом мають пріоритет перед іншими учасниками дорожнього руху виключно у випадках виконання службових обов'язків, якщо зволікання створює безпосередню загрозу життю та здоров'ю громадян або може призвести до вчинення правопорушення за умови забезпечення безпеки руху та нанесення мінімальної шкоди оточенню.
Стаття 25. Ненадання переваги спец. транспорту.
1. Ненадання переваги в русі транспортного засобу з включеними проблисковим маячком синього, білого або червоного кольору та спеціальним звуковим сигналом тягне за собою накладення адміністративного штрафу до 1000$.
Стаття 26. Перевага спец. транспорту.
1. Якщо два або більше спец. транспорту з включеними проблисковими маячками зустрілися на дорозі, пріоритет має транспорт медичних служб швидкої допомоги EMS з включеним проблисковим маячком та включеною сиреною, потім урядовий транспорт, потім правоохоронні органи.
Стаття 27. Наближення до транспортного засобу із включеним проблисковим маячком синього, білого чи червоного кольору.
1. Наближаючись до транспортного засобу, що стоїть, із включеним проблисковим маячком синього або червоного кольору, водій повинен знизити швидкість.У випадку порушення, порушник несе відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1500$.
Стаття 28. Провокація на дорозі.
1. Переслідування будь-якого/декількох транспортних засобів із проблисковими маячками білого, синього, червоного кольорів та здійснення ними двох поворотів вважається провокацією на дорозі.
2. Спроба вклинення у колону яка складається з двох або більше транспортних засобів із проблисковими маячками, переслідування на дистанції менше 2 корпусів легкового автомобіля, буде вважається втручанням у колону, в таких випадках учасники колони мають право відкрити вогонь із вогнепальної зброї по колесам транспортного засобу порушника. При цьому порушник несе відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 2000$.
Розділ V. Обов'язки пішохода
1. Пішоходи повинні рухатися тротуаром або узбіччям. Безладний рух по проїжджій частині пішоходами заборонено. У випадку порушення, порушник несе відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1500$.
Стаття 30. Надання пішоходом переваги транспортним засобам із включеним проблисковим маячком синього, білого або червоного кольору спеціальним звуковим сигналом
1. При наближенні транспортних засобів із включеними проблисковим маячком синього, білого або червоного кольору та спеціальним звуковим сигналом пішоходи зобов'язані утриматися від переходу дороги, а пішоходи, що знаходяться на проїжджій частині, повинні негайно звільнити проїзну частину. У випадку порушення, порушник несе відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1500$.
Розділ VI. Сигнали світлофора
Стаття 31. Перехрестя.
1. Усі перехрестя в штаті є нерегульованими, їзда дозволяється за відсутності перешкоди праворуч. Сигнали світлофора можна не враховувати.
Розділ VII. Маневрування
Стаття 32. Ненадання переваги у русі при виїзді з прилеглої території.
1. Ненадання переваги при виїзді на дорогу з прилеглої території транспортним засобам та пішоходам, що рухаються по ній, а при з'їзді з дороги - пішоходам та велосипедистам, шлях руху яких він перетинає тягне за собою накладення адміністративного стягнення в розмірі 1000$.
Стаття 33. Ненадання переваги у русі транспортним засобам попутного спрямування при перебудові.
1. Ненадання переваги в русі при перебудові транспортних засобів, що рухаються попутно без зміни напрямку руху тягне за собою накладення адміністративного штрафу в розмірі до 1000$.
Стаття 34. Розташування транспортного засобу на проїжджій частині під час повороту
1. Перед поворотом праворуч водій повинен заздалегідь зайняти крайнє праве положення.
2. Перед поворотом ліворуч або розворотом водій повинен заздалегідь зайняти крайнє ліве положення.
3. Також поворот може бути зроблений не з крайньої смуги, якщо є відповідна розмітка.
У випадку виявлення та доведення порушення, на порушника накладається адміністративне стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 35. Ненадання переваги у русі зустрічним ТЗ.
1. Ненадання переваги зустрічним транспортним засобам при розвороті або повороті наліво поза перехрестям тягне за собою накладення адміністративного стягнення в розмірі 1000$.
Стаття 36. Ненадання переваги у русі на регульованих знаками перехресті.
1. Ненадання переваги транспортним засобам, які користуються пріоритетом, що в'їжджають на регульоване знаками перехрестя, тягне за собою накладення адміністративного стягнення в розмірі 1000$.
Стаття 37. Розворот забороняється.
1. Розворот транспортного засобу забороняється:
1) На пішохідних переходах.
2) У тунелях.
3) На мостах.
4) На залізничних переїздах.
5) У місцях з видимістю менше 100 метрів.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Розділ VIII. Розташування транспортного засобу на проїжджій частині
Стаття 38. Розташування авто на дорогах із відсутньою розміткою.
1. На дорогах з відсутньою розміткою водій зобов'язаний займати крайнє праве положення.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 39. Рух зустрічною смугою руху на дорозі з двостороннім рухом.
1. Рух зустрічною смугою (довше 50 м.) на дорозі з двостороннім рухом тягне за собою накладення адміністративного штрафу в розмірі 1000$.
Стаття 40. Рух зустрічною смугою руху на дорозі з одностороннім рухом.
1. Рух зустрічною смугою (довше 50 м.) на дорозі з одностороннім рухом тягне за собою накладення адміністративного штрафу в розмірі 1000$.
Стаття 41. Розташування на проїжджій частині тихохідних та великогабаритних ТЗ.
1. Транспортні засоби, швидкість руху яких не перевищує 120 км/год, транспортні засоби які з технічних причин не можуть розвивати таку швидкість, а також великогабаритний транспорт, вантажні ТЗ (Авто Інкасатора та Далекобійника) повинні рухатися крайньою правою смугою, крім випадків об'їзду, обгону або перебудови перед поворотом ліворуч розворотом або зупинкою у дозволених випадках на лівій стороні дороги.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 42. Рух тротуарами пішохідними та вело-доріжками.
1. Рух транспортних засобів по узбіччям, тротуарам, пішохідним та велодоріжкам тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
2. Допускається під'їзд найкоротшим шляхом транспортних засобів тротуарами та пішохідними доріжками до пунктів навантаження/розвантаження, розташованих безпосередньо біля узбіччя або тротуарів, за відсутності інших можливостей під'їзду. При цьому має бути забезпечена безпека руху.
Розділ X. Обгін та випередження
Стаття 43. Обгін.
1. Перед обгоном водій повинен переконатися у безпеці маневру.
2. Порушення частини першої цієї статті - тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі 1000$.
Стаття 44. Заборона на обгін.
1. Обгін заборонено:
1) Коли транспортний засіб, що обганяється, здійснює поворот наліво.
2) На пішохідних переходах.
3) На залізничних переїздах і ближче ніж за 100 метрів перед ними.
4) На мостах і під ними, а також у тунелях.
5) В кінці підйому, на небезпечних поворотах та на інших ділянках з обмеженою видимістю.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 45. Ненадання переваги маршрутному транспортному засобу.
1. Ненадання переваги в русі маршрутному транспортному засобу, що виїжджає з місця висадки/посадки пасажирів - тягне за собою накладення адміністративного штрафу в розмірі 1500$.
Розділ XI. Зупинка, стоянка та паркування
Стаття 46. Розташування транспортного засобу для встановлення на стоянку.
1. Зупинка та стоянка на дорогах з двостороннім рухом дозволяються виключно на правій стороні дороги.
2. Зупинка та стоянка на дорогах з одностороннім рухом дозволяються на обох сторонах дороги.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 47. Стоянка на проїжджій частині.
1. Стоянку слід виконувати в один ряд паралельно краю проїжджої частини.
2. Стоянка двоколісних транспортних засобів допускається у два ряди.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 48. Паркування на спеціально обладнаних парковках.
1. На спеціально обладнаних паркуваннях дозволена стоянка транспортного засобу згідно з дорожньою розміткою або, якщо відмітка відсутня, дозволена діагональна/паралельна стоянка на розсуд водія.
Стаття 49. Зупинку та стоянку заборонено.
1. Зупинка та стоянка забороняється:
1) Паралельно червоному бордюру.
2) На пішохідних переходах та тротуарі;(Заїзд 1,2,3, колесами також буде рахуватися зупинкою/стоянкою на пішохідному переході/тротуарі).
3) На залізничних переїздах, трамвайних коліях, мостах, у тунелях.
4) На крутих і небезпечних поворотах.
5) На перехрестях.
6) На службових стоянках державних установ (для цивільних осіб).
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Розділ XII. Рух автомагістралями
Стаття 50. Заборони на автомагістралях.
1. На автомагістралях забороняється:
1) рух заднім ходом;
2) рух по розділовій смузі;
3) зупинка поза спеціальними майданчиками для стоянки або узбіччя.
2. Пункт 3 частини першої цієї статті не поширює свою дію на транспортні засоби, які вчинили вимушену зупинку.
3. Порушення частини першої цієї статті - тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Розділ XIV. Дорожня розмітка
Стаття 51. Подвійна жовта суцільна лінія.
1. Перетинати жовту подвійну суцільну лінію для здійснення обгону заборонено.
2. Перетинати жовту подвійну суцільну лінію дозволяється для в'їзду/виїзду з прилеглої території або дворів, переконавшись у безпеці такого маневру.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 52. Поодинока жовта суцільна лінія.
1. Одиночна суцільна жовта лінія служить для позначення краю проїжджої частини або поділу потоків зустрічних транспортних засобів.
2. Перетинати жовту одиночну суцільну лінію для здійснення обгону заборонено.
3. Перетинати одиночну жовту суцільну лінію лінію дозволяється для здійснення розвороту та повороту для в'їзду/виїзду з прилеглої території або дворів, переконавшись у безпеці такого маневру.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 53. Біла суцільна лінія.
1. Біла суцільна лінія, що позначає межі смуг руху.
Стаття 54. Рух смугами.
1. Водій транспортного засобу перебуваючи на смузі з нанесеною на неї розміткою руху по смугах, зобов'язаний на перетині проїжджих частин здійснити маневр тільки в напрямку розмітки, що вказується.
У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 55. Звуження дороги.
1. Розмітка у вигляді стрілок ліворуч (праворуч) під кутом вказує про звуження проїжджої частини.
Стаття 56. Пішохідні переходи.
1. Водій зобов'язаний надати перевагу в русі пішоходам, якщо вони перетинають дорогу:
1) Пішохідному переходу позначеного двома поздовжніми паралельними лініями.
2) Пішохідний перехід позначено розміткою-зеброю.
2. У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 57. Подвійна суцільна лінія, що переходить у суцільну лінію з пунктирною.
1. Подвійна суцільна лінія, що переходить у суцільну лінію з пунктирною, дозволяє перетинати її для обгону з боку пунктирної лінії.
2. Обгін повинен бути завершений до закінчення пунктирної розмітки.
3. У випадку виявлення і доведення факту порушення, порушник несе адміністративну відповідальність яка тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 58. Смуга розділення.
1. Роздільна смуга. Може виділятися конструктивно: бордюром та зеленими насадженнями, а також може виділятися жовтою суцільною лінією по контуру.
2. Перетинати та рухатися роздільною смугою дозволено виключно транспортним засобам державних організацій.
3. Рух по розділовій смузі (довше 50 м.) транспортних засобів, не передбачених частиною першою цієї статті - тягне за собою накладення адміністративного стягнення у розмірі 1000$.
Стаття 59. Суцільна червона лінія.
1. Суцільна червона лінія біля краю проїжджої частини або нанесена на бордюр забороняє зупинку та стоянку в цьому місці.
2. Зона дії даної розмітки обмежується протяжністю суцільної червоної лінії.
3. Зупинка та стоянка транспортного засобу в зоні дії даної розмітки - тягне за собою накладення адміністративного стягнення до 1000$.